Batman Dark Knight aneb Temný řitíř

Tak o tomhle filmu bylo všude napsáno více než dost, zejména vinou/díky tomu, že to je film mnoha nej...

Nejlepším filmem všech dob naštěstí již pár týdnů již není (ale první příčka v top 250 na imdb.com vyrazila dech i mně), naštěstí to pak spadlo i tak na dost nereálnou třetí příčku. Dalším nej jsou tržby, které tento film sklidil během pár dní.

Oscar Heatha Ledgera nemine, o tom není pochyb, ale dostat jej za mlaskání, olizování si rtů, kostýmek zdravotní sestřičky a jednu větu "Why so serious?", to je moc i na mě, ale Hollywood si žádá "příběh" a cožpak tragická smrt mladého talentovaného herce není "příběhem" nad příběhy?

Každý k tomuto filmu přistupuje jako k jakémusi zázraku, ale zázrak se dle mého nekoná. Je nutno si totiž připomínat - je to BATMAN a ačkoliv jsem je viděl všechny, ujeté šílenosti Tima Burtona to asi nepřekoná.

Což mi připomíná další podstatné nej tohoto snímku. Právem se řadí mezi největší voloviny všech dob, které mohu seřadit následovně:

1) Třetí díl Pirátů z Karibiku
2) Indiana Jones a Království lebky mimozemšťana
3) Batman Temný řitíř

Nevím proč, ale nějak mě ta hollywoodská komerce přestává "bavit" (co jiného by totiž měla dělat, když Vám trhač lístků v kině říká "příjemnou zábavu"). Tyto filmy se totiž tváří, že se v nich neustále něco děje (rychlé prostřihy, akční sekvence), nazývají se termíny jako "zběsilá jízda", ale krom té jízdy se tam vůbec nic neděje. Takže pokud jste již nepodlehli marketingové masáži, tak se s Heathem Ledgerem rozlučte jinak. Například filmem od Terryho Gilliama, který má být v kinech příští rok. A nebo filmem I'm not there, o kterém jsem psal "nedávno".

VystavilDon Insalata v 22:22  

0 komentářů:

Okomentovat