Andy Warhol – Popstars (Albertina Museum, Vídeň)

Vždycky mě fascinují kulturní tipy v různých časopisech z měst, kam se normální smrtelník nikdy nepodívá, ale když už jsem byl včera ve Vídni, rozhodl jsem se vyrazit na Andyho Warhola do Albertina Muzeum.

První, co mě překvapilo, byl neuvěřitelně malý prostor, na kterém se umění – kresby a koláže – Andy Warhola prezentovalo. Dvě místnosti a jedna malá postranní a to bylo vše. Výstava se jmenovala Popstars, ale osobně bych ji spíše pojmenoval Rolling Stones a pár dalších. Protože obličej Micka Jaggera (či dalších „stounů“) byl na většině obrazech. Mezi další popstars patřili: Aretha Franklin, Michael Jackson, Rod Stewart, Liza Minelli či Beatles.

Zaměření se jen na hudební hvězdy bylo příjemnou změnou od všech těch sítotiskových Campbellových polévek či Marylin Monroe, které za svůj život musel vidět bezpočtukrát téměř každý.

Poměrně vysoká cena vstupného (na české poměry) byla kompenzována faktem, že krom Andyho Warhola, byly v suterénu k vidění i obří (a to skutečně OBŘÍ) obrazy Georga Baselitze, které byly místy pomalu lepší než celý Andy Warhol. Zatímco Warhol v Albertině končí 18. února, Baselitz je k vidění až do 24. dubna 2007.

Další, a to největší, prostory byly věnovány uměleckému slohu „Biedermeier“ první poloviny 19. století. Zde však musím podotknout, že jsem to po druhém patře vzdal, protože za celou tu dobu mě zaujaly pouze dvě pohovky – zelená a oranžová, které bych si klidně pořídil do bytu i dnes a potom obraz Franze I., který sedí ve své pracovně. A to bylo tak vše. Biedermeier se tedy mým favoritem rozhodně nestal, ačkoliv mu byl v Albertině věnován největší prostor ze všech tří výstav, na které má návštěvník na jednu vstupenku přístup.

VystavilDon Insalata v 17:14  

0 komentářů:

Okomentovat